Greseli de optimizare site

SEOWebsite prietenos cu motoarele de cautare (Search Engine Friendly), este o fraza pe care o auzim cu toti, atunci cand vine vorba de site-urile noastre. Toti vrem acest lucru, si toti discutam pe marginea acestei actiuni. Insa de multe ori, actiunea de optimizare este omisa, sau cel putin incompleta. Firmele care se ocupa in mod special de optimizare, analizeaza site-ul web si depasesc sau inlatura barierele pe care motoarele de cautare, le-ar putea intampina la accesarea site-ul. La un nivel de constructie, practic toate site-urile sunt prietenoase cu motoarele de cautare. Mai putin cele care restrictioneaza acest lucru. Unul dintre cele mai complicate site-uri de optimizat insa, este site-ul legat de o baza de date. Si cum in timpurile noastre, acest modul de site pare ca este cel mai folosit, inseamna ca avem o problema. Care sunt greselile si barierele care stau in calea optimizarii?

 
1. Pagini cu continut duplicat. Pagini care nu difera asa de mult in continut si doar cateva cuvinte se schimba de la o pagina la alta. Prima greseala pe care nu trebuie sa o facem.
 
2. Pagini cu titluri duplicat. Titlul unei pagini este cel mai mare indicator pentru motoarele de cautare. Cand site-ul prezinta mai multe pagini cu acelasi titlu, motoarele de cautare sar peste ele, fiind considerate identice. Acest lucru se intampla in particular pe site-urile gen e-commerce.
 
3. Pagini cu descriere meta duplicat. Din nou, aceeasi greseala se aplica si in cazul descrierilor meta. Cu cat descrierile coincid pe mai multe pagini, cu atat creste riscul ca motoarele de cautare sa nu le citeasca integral. O descriere meta diferita pentru fiecare pagina, ofera o analizare mai aprofundata si este un lucru esential pentru imbunatatirea SEO a site-ului. Bineinteles, exista si module de site-uri, care nu accepta acest lucru, insa vom face tot posibilul sa gasim o solutie, nu-i asa?
 
4. Auto generare de continut. Se aplica acelasi lucru ca la punctul 1. Daca motoarele de cautare vor gasi textul dumneavoastra si in alta locatie, ca fiind primar, s-ar putea ca site-ul dumneavoastra sa fie omis de catre motoarele de cautare. De aceea este esential sa avem pe site continut fresh, activ si cel mai ipmortant, unic.
 
5. Pagini ascunse. Exista anumite generatoare de site, care ascund anumite pagini, in categorii sau diferite forme. Cu cat sunt mai deschise publicului, paginile, cu atat mai mult va citi motorul de cautare. In caz contrar, motorul de cautare va citi doar categoria, din care nu va culege nici o pagina.
 
6. String-uri in mod excesiv. Aceasta greseala o fac in mod constant, majoritatea celor care fac SEO in mod profesionist. Bazele de date foarte complexe, nasc string-uri de la 3 pana la 8 sau si mai multe caractere &id= . Acest aspect arunca url-ului in cauza efectul de nul, nefiind prietenos pentru motoarele de cautare.
 
7. String-uri gresite. Aceeasi greseala ca si la punctul de sus, se aplica si in acest caz. String-urile asezate incorect in url-uri, pot introduce motoarelor de cautare starea de confuzie, care genereaza omiterea url-ului respectiv.
 
8. Pagini cu prea multe cuvinte cheie. Paginile care au o cantitate mare de cuvinte cheie, pot fi omise de catre motoarele de cautare. Ba mai mult, ele nu sunt omise neintentionat, ci intentionat, motoarele de cautare recunoscand aceste pagini ca o incercare de a provoca acele cuvinte cheie.
 
Acestea ar fi unele din greselile care se fac pe site-urile cu continut activ, sau mai bine zis, legate de o baza de date. Exista mai multe deficiente pe care profesionistii le fac neintentionat, insa despre ele o sa vorbim intr-un articol viitor. Cel mai important, si de retinut, este ca, toti suntem supusi greselilor, intentionat sau neintentionat. Si ca incheiere, va putem sugera ca, pe site-ul dumneavoastra, sa existe blog, pagina pentru feedback, si chiar guestbook-uri.