Cateva intrebari pentru a testa daca site-ul dumneavoastra este pe aceasi plansa cu firma. Pot vizitatorii dumneavoastra sa inteleaga din cat mai putine cuvinte, care este activitatea firmei? Pot vizitatorii din 2 click-uri sau chiar mai putine sa ajunga la pagina unde va pot contacta? Website-ul dumneavoastra sau consistenta lui este egala cu ceea a firmei? Website-ul prezinta aproape identic brand-ul firmei dumneavoastra? Ceea ce vedem pe site-ul dumneavoastra, vom gasi si in realitate?
Daca raspunsul la aceste intrebari este “nu”, website-ul dumneavoastra probabil are nevoie de renovare. Strategiile de marketing si site-ul web. De multe ori firmele ataca toate fronturile publicitare indiferent de costuri si rezultate. Spoturi radio si video, reclame pe bannere stradale, carti de vizita, pliante si multe altele, capata o atentie sporita din partea detinatorilor de firma, atunci cand vine vorba de publicitate. Spre deosebire de acestea, website-ul este lasat pe plan secund, si chiar atunci cand ii intrebam pe detinatorii de site-uri despre aceste website-uri, capatam un raspuns negativ: “Site-ul nu este o prioritate pentru noi, plus ca nu ne scoatem costurile”.
Si atunci vine intrebarea noastra. Cum vreti sa acoperiti costuri si sa faceti profit, daca nu investiti in imaginea si in realizarea unui website profesional? Un site care nu exprima realitatea, nu va avea niciodata succes. Un site a carei imagine nu este apropiata de cea a firmei, nu va avea niciodata succes. Un site a caror produse si servicii, nu sunt exact ca, cele din realitate, nu va avea niciodata succes. Cine este de vina? Cei care fac strategiile de marketing, si nu includ in acestea si site-urile web. Putem sa repetam la nesfarsit ca, piata online, este o piata cu o desfacere incredibil de mare, insa tot vor exista detinatori de firme/companii care nu vor da atentie site-ului web.
Site-ul web, care prezinta firma asa cum se prezinta ea in realitate, cu brand-ul aferent, cu imagini cat mai exacte, cu informatie cat mai elaborata, si cu ajutorul oferit vizitatorilor, ca si cel din realitate, va avea intotdeauna un succes garantat. Ca si in celalalte planuri pe care le atacati pe plan publicitar, si site-ul dumneavoastra trebuie sa atraga clientii. Prima impresie este totul. Daca aveti un site caruia nu-i acordati atentie, si care are un continut saracacios sau dezordonat, cei care vor vizita site-ul vor percepe imaginea firmei ca o firma saracacioasa si dezordonata.
Brandul firmei este desemenea foarte important. Imaginea pe care o creati pe pliante, spoturi sau alte metode publicitare pe care vreti sa le atacati, trebuie sa fie aceeasi imagine cu a site-ului. Ba mai mult, daca ne este permis, totul ar trebui sa inceapa de la website. Linie de sfarsit. Cati clienti puteti sa pierdeti cu un site in care nu se investeste? Enorm de multi. Firma trebuie sa fie obligatoriu, pe acelasi plan cu website-ul, sau invers. Cati clienti puteti sa pierdeti fara un website? O piata de cateva milioane de utilizatori.