Cum scriem continut relevant pe site?!

Content relevantEchipa de la Copy Hackers vorbeste despre cei 3 pași prin care trebuie să treci ca să scrii texte pe site care au impact: sunt citite și îi conving pe vizitatorii site-ului să facă ce îți dorești tu. Pasul 1: Research. Pasul 2: Procesul de scriere. Pasul 3: Testarea.
 
Deși la prima vedere pare ceva destul de simplu, îți recomand să îți iei 2 minute și să îți amintești de câte ori ai trecut CONȘTIENT prin acest proces. Pentru că atunci când facem un lucru de care suntem conștienți, șansele să fie făcut cum trebuie cresc. Dar să luăm cei 3 pași pe rând:
 
Pasul 1. Research
 
Înainte să te apuci să scrii, nici să nu te gândești că ai putea să sari peste pasul ăsta. De fapt, cred că e cel mai important. Aici descoperi lucruri de care habar nu aveai în cele mai multe dintre cazuri. Aici afli ce gândesc cei pentru care scrii, ceea ce e foarte important.

 

Altfel e ca și cum ai merge într-o țară străină fără să știi absolut nimic despre limba locuitorilor, despre obiceiurile lor. Poate te vei înțelege prin semne și nu vei încălca vreo regulă nescrisă, dar asta ține de noroc și nu toată lumea a primit noroc cu carul. Lăsând deoparte discuția despre cât de important e research-ul, vezi mai jos o tehnică utilă:
 
Studierea reviewurilor de produse
 
Îți recomand să cauți produse asemănătoare cu al tău în marile magazine online și să vezi care sunt reviewurile consumatorilor care au cumpărat deja produsele respective. Tehnica asta te ajută foarte mult să afli care sunt motivele pentru care consumatorii au cumpărat produsul respectiv.
 
Să luăm un exemplu: să zicem că am de scris textele pentru o pagină ce promovează un curs de dezvoltare personală cu accent pe gestionarea timpului.
 
Ca sursă de documentare folosesc Amazon Books Review. Nu e vorba despre o carte anume; pe mine mă interesează ce probleme au oamenii care ar putea cumpăra de la mine. Astfel, parcurg următorii pași:
 
– Dau un search după anumiți termeni de căutare: în cazul meu “time management”.
– Aleg 4-5 cărți cu reviewuri numeroase.
– Arunc un ochi printre comentarii să găsesc fraze memorabile; să identific probleme cu care se confruntau consumatorii și la care ei căutau soluții.
– Le trec pe toate într-un document și le folosesc ca inspirație pentru scrierea textelor.
 
Pe lângă asta mai poți folosi interviuri sau, dacă este posibil, chestionare cu clienții existenți. Implică-i pe clienții fideli: cere întotdeauna testimoniale, vorbește direct cu ei și vezi ce anume îi face să cumpere de la tine. Informațiile de la ei sunt o adevărată mină de aur.
 
Pasul 2. Procesul de scriere
 
Odată ce ai colectat suficiente informații despre cei pentru care scrii, poți spune cu adevărat: să înceapă magia.
 
Secretul online e că dacă ai făcut ca la carte pasul 1, scrierea textului e floare la ureche. De multe ori mi s-a întâmplat ca textele să fie scrise deja de consumatori. Cu mici retușuri, textul era online. Pe cât posibil folosește exact limbajul pe care îl folosesc cei pentru care scrii. Așa te vei asigura că vor înțelege mai ușor ce vrei să le spui.
 
Dacă nu știi de unde să pornești, îți recomand să mergi pe structura AIDA:
 
– Atenție
– Interes
– Dorință
– Acțiune
 
Pasul 3. Testare
 
Mulți copywriteri se opresc după pasul 2. Dar aici greșesc enorm. Pentru că cei care citesc online sunt extrem de imprevizibili, partea de testare este acel element care face diferența între un copywriter/ content writer care se complace și unul care caută mereu să aibă textul perfect.
 
E posibil ca unele texte să iasă bine din prima, iar în alte cazuri acestea să fie ca un ghimpe în spate care îi împiedică pe vizitatorii site-ului să citească și să acționeze. Îți recomand să începi testarea cât mai aproape de pasul final: textul de pe butonul de acțiune.
 
Apoi poți încerca să testezi elementele care creează prima impresie: titlurile, subiectul emailului. Depinde de tine cât de creativ poți fi și ce anume vrei să obții. Pentru că instrumentele online îți permit cam orice. Probabil cel mai mișto tool de testare online (nu doar pentru copy) este Visual Website Optimizer.
 
Ce să faci mai departe?
 
E foarte simplu. Încearcă data viitoare să-ți scrii textele urmărind cei 3 pași de mai sus.
 
Nu am cum să te asigur că formula va funcționa și în cazul tău, dar nu te costă nimic să încerci. Poate cel mult vei vedea că nu ți se potrivește și te vei întoarce la stilul în care scriai anterior. Însă, dacă o încerci, nu ai nimic de pierdut – poate vei avea foarte multe de câștigat și încă nu îți dai seama.
 
Un articol de Răzvan Boca, pe site-ul Romanian Copyrighter.