Cum facem corect, un redesign de site

RedesignLa un moment dat, in viata fiecarui website, vine un timp in care proprietarul de drept, se decide sa schimbe ceva. Mai exact, sa puna pe plansa web, un design nou pentru site-ul lui. Si ca sa fim sinceri, cateodata, remodelarea unui website, e mai grea chiar decat constructia unuia nou. Nu numai ca se consuma timp pentru crearea unui nou design, dar in ecuatie intra si paginile sau informatia de pe site-ul vechi, care trebuie sa ramana si pe site-ul nou. De aceea asigurati-va intotdeauna, inaintea unui redesign, ca aveti un plan, si procesul de “redecorare” va merge conform lui.
 
Unu: Incepeti prin a analiza ce aveti pe site-ul vechi. Primul lucru pe care trebuie sa-l facem, este sa revedem fiecare pagina de pe site-ul vechi. Sa facem un review complet, al tuturor paginilor. In functie de marimea si cantitatea de informatie stocata pe site-ul vechi, acest lucru poate dura, de la cateva zile, pana la cateva saptamani.

Catalogam fiecare informatie de p vechiul site, incepand cu paginile propriu zise, articolele, posturile, imaginile, video- urile, elementele audio, partile download-abile, formularele, scripturile, produsele, newsletter-ele, plugin-urile, si asa mai departe. Simplu, facem un review la tot ce inseamna site-ul nostru.
 
Doi: decidem ce facem cu toata informatia. Acum cand lista cu toata “proprietatile” site-ului a fost facuta, e timpul sa facem si o lista cu ce ramane, si ce va fi sters. Analizati textele si decideti ce va intra pe noul site. Daca directorul cu imagini, va fi acelasi. Ce url-uri se schimba. Ce adrese din interiorul site-ului se vor schimba. Daca paginile noi, vor avea aceleasi meta tag-uri sau e nevoie de atele noi. Analizati ce formulare aveti de transferat, sau ce scripturi vor fi necesare si pe viitorul site. Faceti note cu tot ce vreti sa ramana, si tot ce vreti sa plece.
 
Trei: Lista cu exceptii. Inainte sa eliminati “efectele” de care vreti sa scapati, asigurati-va daca ele nu sunt legate intr-un fel sau altul, de alte activitati pe care vechiul site, le-a intreprins: Campanii web cu directionare pe o anumita pagina; Parteneri web, cu linkuri doar pe anumite categorii din site. Cercetati traficul din trecut, si vedeti care parti din site-ul vechi, au atras cel mai mult trafic si vizitatori. In aceasta sectiune, ati putea chiar sa dati disallow la acele pagini, din fisierul robots, pentru a se evita continutul duplicat. Deasemenea puteti sa informati partenerii cu referire la schimbarea anumitor pagini ce au legatura cu ei.
 
Si intr-un final, asigurati-va ca nu ati scos continutul de care vreti sa scapati, pana nu sunteti sigur 100% ca traficul generat de el, este inlocuit corespunzator, pe noul site. Si in final, creare si redirectare. Cand sunteti sigur ca noul site, este gata de a fi pus pe plansa web, puteti sa efectuati mutarea. Recomandat este ca, site-ul vechi sa nu fie mutat si nici sters de pe host. Ci facute pe paginile lui, redirectionare catre noul site.
 
Cand sunteti sigur ca noul site, este gata de a fi pus pe plansa web, puteti sa efectuati mutarea. Recomandat este ca, site-ul vechi sa nu fie mutat si nici sters de pe host. Ci facute pe paginile lui, redirectionare catre noul site. Redirectionarea se face folosind metoda 301, metoda care anunta motoarele de cautare, ca site-ul dumneavoastra s-a “innoit”. Aceasta metoda ajuta motoarele de cautare, sa nu scada rank-ul dumneavoastra, si sa gaseasca paginile noi, fara sa piarda din informatia oferita de vechiul site.