Clientii tai vor sa te cunoasca!

Strategie webCine esti tu cu adevarat? Brandul tau. Ce vrei sa gandeasca vizitatorii tai despre tine, despre afacerea ta, despre produsele tale? Vrei ca vizitatorii tai sa te vada ca pe o stea, sau ca pe un ciocan? Esti o vedeta, sau un muncitor sarguincios? Esti o companie sau o firma? Asadar, din nou, cine esti tu cu adevarat? Se prea poate sa stiti deja asta, iar daca o stiti va felicitam. Multe firme mici se lupta cu identitatea, iar acesta este un fapt demonstrat. Daca sunteti una dintre acestea si va luptati sa gasiti o identitate, iata cateva dintre intrebarile pe care trebuie sa vi le puneti.

 

1. Cum sunt perceput de catre clientii mei? Nu stiu. Realizati un scurt sondaj printre 10-20 dintre clientii dumneavoastra. Intrebari scurte si concise asupra viziunii lor despre firma dumneavoastra.

 

2. Cum vreau sa fiu perceput de catre clientii mei? Realizati un brand care sa corespunda cu ceea ce vor clientii dumneavoastra. Daca ei vor sa fiti un calculator, nu le puteti oferi un laptop. Concentrati imaginea dumneavoastra pe ce vor ei.

 

3. Cat de departe sunt de ceea ce vor clientii mei si ceea ce le ofer acum? Aceasta e o intrebare care isi gaseste raspunsul tot la dumneavoastra. Cat de repede sunteti dispus sa faceti schimbarile care sa va aduca un brand puternic?

 

4. Care sunt caracteristicile umane ale brand-ului meu? Aceasta poate sa para o intrebare prosteasca, sau chiar o nebunie. Insa fiecare brand trebuie sa target-eze o anumita arie umana. Caut clienti barbati, sau femei? Batrani sau tineri? Bogati sau saraci? Aceste intrebari isi gasesc raspunsul si se reflecta direct in “umanizarea” brandului dumneavoastra.

 

Ce reprezinta brandul

 

5. Daca brandul meu ar fi o persoana vie, cum s-ar numi acesta? Puteti sa va ganditi si la acest lucru. Daca brandul dumneavoastra inconjoara ca si imagine o persoana reala, el va trebuie sa reflecte imaginea acestuia, si chiar numele. (vezi exemplu “Untdelemn de la Bunica”). Imaginea brandului, cat si numele lui, va trebui sa faca referire directa la aceea persoana.

 

6. Care este povestea brand-ului meu? Fiecare brand, trebuie sa aiba o poveste in spate. Pentru un brand puternic, trebuie sa construiti si o poveste. Bunica, care gateste cu untdelemn, trebuie sa aiba o casa, o poveste, o imagine care sa exprime numele.

 

Acum, cand ati gasit raspunsul la aceste intrebari simple, va puteti construi o imagine pe care sa o impartiti publicitar. Spoturi tv, spoturi radio, website-uri, afise, flyere si multe altele, trebuie sa reflecte acest brand pe care dumneavoastra vreti sa-l oferiti clientilor. Cand ati reusit aceste lucruri, clientii dumneavoastra vor sti cu adevarat, cine sunteti. Si ca sa fie clar, pe sfarsit: pentru ca totul sa mearga bine si comunicarea dintre dumneavoastra si clienti, sa fie una productiva, trebuie sa definiti din start, brandul firmei.